Retur

 REFUSJON

Ved refusjon, kontakt oss slik at avtalt beløp kan overføres.

REFUSJON/RETUR/BYTTE VED SALG

Produkter og ordrer refunderes, returneres eller byttes ikke under salgsperioder, spesielle kampanjer eller ved særlige rabatter.

ANGRERETT

Som forbruker har du 14 dagers angrerett når du handler hos oss. Fristen gjelder fra mottak av varen.

Innen denne fristen må du gi oss beskjed om at du angrer kjøpet. Du kan benytte angreretten her eller bruke standardskjemaet som du finner nederst i kjøpsvilkårene.

Du kan ikke angre kjøpet ved å nekte mottak av varen uten samtidig å gi beskjed til oss.

Hvis du angrer kjøp hvor det fulgte med en gratis gave, må hele ordren returneres.

RETUR

Når du har informert oss om at du ønsker å returnere, har du 14 dager på deg til å sende varen tilbake.

Du betaler selv returkostnaden og bærer risikoen for skade under transporten, fra leveringstidspunktet til vi har mottatt varen i retur.

Du er ansvarlig for at varen er forsvarlig pakket inn. Legg gjerne ved en kopi av ordrebekreftelsen for raskere håndtering.

Ønsker du hjelp med returetikett, kan vi bistå og deretter kreditere fraktkostnaden ved refusjon.

Ellers send til: Sigurd Hoels vei, 0655 Oslo

VARENS STAND VED RETUR

Du er økonomisk ansvarlig kun for eventuell verdireduksjon som skyldes annen håndtering enn nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon. Du kan prøve varen, men den bør være i samme stand som da du mottok den.

Er varen mer brukt eller skadet enn beskrevet ovenfor, regnes den som brukt. Ved angret kjøp kan du derfor få redusert beløpet eller ingenting tilbake, avhengig av varens verdi ved mottak.

For full refusjon må varen prøves innen 14 dager.

TILBAKEBETALING

Ved angret kjøp tilbakebetales beløpet du har betalt, med fratrekk av eventuell verdiforringelse. Refusjon inkluderer leveringskostnader (unntatt ekstra kostnader ved annen leveringsmetode enn selskapets standardlevering) innen 14 dager fra mottak av beskjed om angrerett.

Tilbakebetaling skjer med samme betalingsmetode som opprinnelig brukt, med mindre annet avtales. Vi kan tilbakeholde betalingen til vi mottar varen eller dokumentasjon på retur.

KLAGEMULIGHETER

Klager på varer eller tjenester kan rettes til Forbrukertilsynet. Lenke: https://www.forbrukertilsynet.no

Varer eller tjenester må ha kostet minst 500 kr og høyst 200.000 kr for behandling av klage. Behandling kan medføre gebyr.

Bor du i et annet EU-land kan du klage via EU-kommisjonens klageplattform: Lenke: https://ec.europa.eu/consumers/odr/